Pages

Friday 21 December 2012

Belajar Kraftangan Felt



Aku suka mende yang kreatif n comell tersenyum lebar
Jadi bila aku dah minat sesuatu, aku akan berusaha untuk belajar buat mende yang comel itu..

Dengan bantuan pakcik Google, aku terjah sana terjah sini...
Macam2 blog aku terjah... macam2 ilmu yang aku dapat.. macam2 mende yang aku nampak...
Akhirnya aku jumpa la blog yang ada jual Pek Permulaan Kraftangan Felt.. Alhamdulillah...
Apa lagi, terus la aku order pek permulaan tu.. regenya boleh tahan gak mahalnya hehe..

Dan inilah dia... Tok Guru aku..


Pek Permulaan Kraftangan Felt


Dalam pek permulaan tu,
Ada buku tutorial tentang cara2 nak buat keychain, hp charm, dan brooch.
Termasuk la jugak jenis2 jahitan yg digunakan utk menghasilkan kraftangan felt nih..
Pendek kata sumenya adalah.. bahan2 yg nak digunakan pun turut disertakan skali.. ok la tu kan..
Tapi maaf, aku terlupa lak nak snap gambo brg2 tu huhuhu...

Bila dah katanya nak belajar kan....
Sempat gak la aku memborong 3 jenis DIY kraf yang lain


Jom Buat Sendiri Keychain Burung


Jom Buat Sendiri Keychain Cupcake


Jom Buat Sendiri Keychain Gitar


 Nanti aku hapdet kraftangan yang dah aku buat berpandukan buku tutorial tu eh  senang
Aku budak baru belajar buat kraf... memang la merangkak2 hahaha
Tapi takpe... bila dah slalu2 buat.. InsyaAllah akan jadi mahir la nanti, iye dak...

Tu je tuk hari ni... daaaa





No comments:

Post a Comment

LinkWithin